Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom, podjęliśmy decyzję o zmianie formy publikacji „Teczka materiałów do nauczania języka angielskiego w przedszkolu” na bardziej przystępną. Za chwilę zostaną Państwo przekierowani na stronę czasopisma Horyzonty Anglistyki, www.horyzontyanglistyki.pl Wierzymy, że nowe treści pomogą Państwu w codziennej pracy, a zmieniona forma przyczyni się do poprawienia Państwa wygody i przyjemności z jej korzystania.
do treści poradnika, który wspomaga pracowników z dziedziny zamówień publicznych w ich codziennej pracy.
TECZKA MATERIAŁÓW DO NAUCZANIA JĘZYKA ANGIELSKIEGO W PRZEDSZKOLU ZGODNA Z NOWĄ PODSTAWĄ PROGRAMOWĄ | 1 |
Poradnik Prowadzenie zajęć z języka obcego w przedszkolu po 1 września 2015 roku | 5 |
Spis treści | 7 |
Rozdział 1 Komentarz do zmienionych zadań przedszkola i obowiązków nauczyciela w zakresie przygotowania dzieci do posługiwania się językiem obcym – analiza wymaganych kwalifikacji | 11 |
Rozdział 2 Kwalifikacje nauczycieli | 13 |
Rozdział 3 Wprowadzanie zmian w przedszkolu | 17 |
Rozdział 4 Dobre praktyki | 23 |
Rozdział 5 Obserwacja i monitorowanie efektów nauczania | 33 |
Rozdział 6 Wskazówki, jak opisywać i dokumentować wdrażanie elementów języka obcego w codzienne zajęcia | 37 |
Rozdział 7 Współpraca z rodzicami | 39 |
Załączniki | 45 |
Wstęp | 57 |
Noty autorskie | 61 |
Spis treści | 63 |
CZĘŚĆ 1 ROZWIĄZANIA METODYCZNE DO NATYCHMIASTOWEGO ZASTOSOWANIA W PRZEDSZKOLU | 9 |
Rozdział 1 Jak dopasować poziom i charakter zajęć z języka angielskiego do poziomu rozwoju umiejętności dziecka? | 69 |
1.1 Dziecko jako odbiorca i uczeń języka obcego. Zasady prowadzenia zajęć | 71 |
1.2 Organizacja procesu uczenia się – jak przygotować przestrzeń wokół dziecka, aby bardziej efektywnie uczyć je języka obcego? | 77 |
1.3 W jaki sposób dzieci przyswajają język obcy? | 81 |
1.4 Utrzymywanie dyscypliny podczas wplatania elementów języka angielskiego na zajęciach | 83 |
1.5 Planowanie zajęć z elementami języka angielskiego w ciągu roku szkolnego | 85 |
1.6 Jak samodzielnie sprawdzać efekty swojej pracy oraz stopień przyswojenia języka przez dzieci? | 87 |
Rozdział 2 Zestawienie metod nauczania języka angielskiego rekomendowanych przez ekspertów | 91 |
Rozdział 3 Komunikacja z grupą w języku angielskim | 111 |
3.1 W jaki sposób zachęcać dzieci do jak najszerszego używania języka obcego? | 113 |
3.2 W jakich sytuacjach można wpleść język obcy? Przykłady gier, zabaw i aktywności pomocnych w nauce języka angielskiego | 119 |
3.3 Jak włączyć na zajęcia z elementami języka angielskiego wiadomości z innych dziedzin? | 123 |
Rozdział 4 Jak uczyć dzieci wierszyków i rymowanek, aby szybko zapadały w pamięć? | 125 |
Rozdział 5 Dobre praktyki podczas zajęć z języka angielskiego w przedszkolu | 131 |
5.1 Podstawowe zasady | 131 |
5.2 Przygotowanie się do zajęć | 133 |
5.3 Fonetyka | 137 |
5.4 Słówka | 139 |
5.5 Krótki okres koncentracji uwagi | 141 |
5.6 Zasada 7-5-3 | 143 |
5.7 Przykłady ćwiczeń dynamicznych wymagających ruchu | 145 |
5.8 Przykłady ćwiczeń statycznych wymagających większego skupienia | 147 |
5.9 Elementy stałe podczas zajęć | 151 |
Bibliografia | 155 |
CZĘŚĆ 2 SCENARIUSZE I MATERIAŁY DO ZAJĘĆ Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO | 157 |
SCENARIUSZE | 159 |
Scenariusze zajęć i imprez zaznajamiających z kulturą krajów anglojęzycznych | 159 |
„Wakacje w Londynie” (Holidays in London) | 159 |
„Czerwony Autobus” (Red double decker bus) | 165 |
„Jesienna podróż za ocean” (Autumn journey over the ocean) | 173 |
„Statua Wolności” (The Statue of Liberty) | 181 |
„Indiańskie zabawy” (American Indian games) | 187 |
„Najmniejszy kontynent świata” (The smallest continent in the world) | 191 |
„Australijskie zwierzęta” (Australian animals) | 197 |
Scenariusze na zajęcia zgodne z porami roku i podstawą programową | 203 |
„Części mojego ciała” – 1 (Parts of my body – 1) | 203 |
„Części mojego ciała” – 2 (Parts of my body – 2) | 209 |
„Biedronka” (Ladybird) | 217 |
„Zebra” (Zebra) | 223 |
„Co mogę znaleźć w moim domu?” (What can I find inside my house?) | 229 |
„W mieście” (In the city) | 239 |
„Na wsi” (In the village) | 247 |
„Zawody” (Jobs) | 253 |
„Uczucia i emocje” (Feelings and emotions) | 263 |
„Rzeki, morza, kontynenty” (Rivers, seas and continents) | 271 |
„Ubrania” (Clothes) | 277 |
„Ciuchcia” (Choo choo train) | 283 |
„Drzewo” (Tree) | 289 |
„Zimno czy gorąco?” (Cold or hot?) | 295 |
„Lubię banany!” (I like bananas!) | 299 |
„Codzienne czynności” (Everyday activities) | 305 |
„Tęcza” (Rainbow) | 309 |
„Skacz i siedź!” (Jump and sit!) | 315 |
HISTORYJKI DO CZYTANIA | 319 |
„Wróbel i Wiewiórka” (Sparrow and Squirrel Story) | 319 |
„Przedszkole pod Starym Klonem” (Old Maple Preschool) | 323 |
„Śniadanie” (Breakfast) | 327 |
„Gra w kasztana” (The Chestnut Game) | 331 |
„Pora na lunch” (Lunch Time) | 337 |
„Rysunki” (Drawing lesson) | 341 |
„Rachunki” (Arithmetic) | 345 |
„Popołudniowa herbatka” (Afternoon Tea) | 349 |
„Historia popołudniowej herbatki” (The History of Afternoon Tea) | 353 |
„Z powrotem do domu” (Back home) | 355 |
„Zwierzęta lasu” (Forest animals) | 359 |
„Zabawa w chowanego” (Hide and seek) | 361 |
„Piękna tęcza” (A beautiful rainbow) | 363 |
„Mama żabka” (Mother Frog) | 365 |
„Zabawy ze słowami” (Playing with words) | 367 |
SCHEMATY GIER I ZABAW | 369 |
Zabawy z użyciem kart obrazkowych | 369 |
Zabawy z użyciem chusty animacyjnej | 371 |
Zabawy ruchowe, orientacyjno-porządkowe i integracyjne | 373 |
Zabawy ruchowe utrwalające wybrane słownictwo | 375 |
Zabawy z wykorzystaniem przedmiotów z sali | 377 |
Zabawy z wykorzystaniem kolorowych obręczy | 379 |
Zabawy karciane i pamięciowe | 381 |
INNOWACJE W NAUCZANIU JĘZYKA ANGIELSKIEGO W PRZEDSZKOLU | 383 |
Spis treści | 387 |
CZĘŚĆ 1. ROZWIĄZANIA METODYCZNE DO NATYCHMIASTOWEGO ZASTOSOWANIA W PRZEDSZKOLU | 389 |
CZĘŚĆ 2. SCENARIUSZE I MATERIAŁY DO ZAJĘĆ Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO SCENARIUSZE | 400 |
„Dzień dobry Wam!" (Good morning to you!) | 400 |
„Zabawki" (Toys) | 407 |
„Pogoda i kolory" (Weather and colours) | 415 |
„W kuchni" (In the kitchen) | 422 |
„Smaczne jedzenie w moim brzuszku!" (Yummy yummy in my tummy!) | 431 |
„Bawmy się i świętujmy Halloween!" (Let's play and celebrate Halloween!) | 441 |
„Zima może być wesoła!" (Winter can be fun!) | 446 |
„Czas Świąt Bożego Narodzenia" (Christmas Time) | 452 |
„Mamy Nowy Rok!" (It's a New Year!) | 459 |
„Niech żyje karnawał!" (Viva Carnival!) | 468 |